reklama

Státisíce Slovákov voliť prezidenta nemôžu. Nevadí.

Zdá sa to byť neuveriteľné, ale je to tak. Slovenský prezident sa zo zahraničia voliť nedá. Sám som si chcel toto fundamentálne občianske právo uplatniť, no nestačil som sa čudovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)
Obrázok blogu

Od slovenského veľvyslanectva mi prišli len dva automaticky vygenerované maily, takže informácie som hľadal na jeho webovej stránke. Hneď na vrchole stránky ma príjemne potešil link „Voľba prezidenta SR dňa 21.3.2009". Na veľvyslanectve celkom prirodzene rátali s tým, že ľudia budú chcieť voliť. O to viac človeka prekvapí, že namiesto pokynov a podmienok účasti sa dozvie, že:

"Právo voliť prezidenta má občan SR, ktorý v deň voľby dovŕšil 18 rokov veku a zdržiava sa v deň voľby na území SR."

A pre istotu, aby sa vylúčili akékoľvek pochybnosti:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Voľbu nemožno vykonať zo zahraničia, ani na veľvyslanectve alebo generálnom konzuláte, ale len na území Slovenska a zastúpenie občana nie je prípustné."

Keď som sa s tým pochválil svojim spolužiakom, snažili sa ma naopak presvedčiť, že sa to dá. Ani neviem, či mi nakoniec uverili. Jeden z nich mi poradil napísať Európskej komisii. :)

Každopádne nechápem. Nechápem, lebo viem, že len v samotnej Európskej únií pracuje cez 150-tisíc Slovákov (hrubý odhad). Nechápem, lebo mi to doteraz prišlo úplne samozrejmé a ani by som nepomyslel, žeby to tak nemalo byť. Nechápem, lebo to krikľavo bije do očí.

Dôvod nepoznám. Úprimne sa priznám, že mi ako prvé napadlo, či "niekto" s dlhou červenou kravatou nemá záujem na tom, aby poväčšine mladší voliči neodovzdali svoj hlas. ficoparanoja? :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Skôr ma ale vyrušuje, že o tom dokonca ani nikto neinformuje. Minimálne v denníkoch, ktoré čítam som o tom nenašiel ani zmienku.

Aký prívlastok si zaslúži demokracia, ktorá hodí cez palubu státisíce hlasov? Vyspelá asi sotva ...

Peťo Tóth

Peťo Tóth

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Radšej ani nechci vedieť :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu